Saturday, January 9, 2010




Friday, January 8, 2010




I have the notes but sadly, i cant play the ukulele. I bought a red one dekat Aussie haha. Nak belajar tapi i cant even strum the ukulele, susah la macam ni haha



School was okay, i came late, sikit la tapi still haha
Add maths okay tapi belajar chaps form 4, boring! :p
Biology okay, tapi die sebut protease = pro-te-a-se haha

Well. i've decided to get involve in PP activities.
We are planning to make another shirt for PP so just wait :p

Sume okay lah. Harini best, kelakar tapi hmm malas nak elaborate

Balik rumah Aimi. Tunggu die siap then pegi rumah i
Then lepak Makbul. Had 3 roti canai, Aimi 2 roti telur haha
Pastu ABC die ya Allah tinggi nak matiiiii
Nampak Jaa! haha lame tk nampak die

Gerak Star, beli barang. Then Jasema. Then Sulei. Otw, nampak Marc dengan Shahrain

Ade this kid, comel. Aimi tanye name. Die jawab Syafiq. Bla bla then
Do you have a brother? Yes. What's his name? Shahrain
hahahaha terperanjat. Aimi dah agak i still terperanjat hahaha

"FIRST DAY OF SCHOOL"

Got to school on time :D
Hugged everyone :D

Masuk kelas, i sat beside Dina today. Sebab prefects takde. Duduk dekat tempat
i dengan Farisha which is the second row, okay. Tah tak kisah lah tempat duduk
I have no problem with my current place haha

Started the day with Agama. Belajar tajwid and kahwin haha
Okay ni kelakar. Tengah syok dengar ustazah cite sekali ade sorang ni tanye pasal talak
Everyone was shocked because that q came from Shiva! haha concentrate rupenye. Its just
weird la tetibe tanye. Die duduk dalam kelas pun dah rase pelik haha

Then um Sejarah. Cikgu baik. Die cakap tak payah buat notes nnt die kasi je. Bayar RM5 je :) And suara die lantang so okay kot

Kitorang decorate kelas before pegi Chemistry. Tampal board belakang. Good job with the colours Dina! :D cantikkk :p Chemistry was okay. Cam awkward sikit and senyap gile haha. We had to stand sebab tak siap kerja, well sume siap tapi tak punch la sume pun kene diri

Rehat! Ah sadly, takde tempat duduk pulak and this one amoi in kurung cam conquered satu meja, apehal?

*nak strawberry la

English pulak. Tapi cikgu takde :) so kitorang sambung kemas kelas. Sumerang ade je buat something :') haha very good

Lepas rehat tak belajar langsung. Maths cikgu tak masuk jugak.
Oh Johan or Shahrain, tak tau mane satu, pegi selongkar bag i. Dorang cakap wang lepas tu suruh Qalil bau. I was behind him and cam, tu bukan bag i ke?! haha Kene baik punye! It was weird! Ape masalah bau bau bag orang ni! haha

Lepas tu borak dengan Farid Hanif Yus Dina. Hanif dengan Farid tolong signkan kad koko :p I dengan Dina pegi jumpe Cikgu Anniza and die sign Dina punye penuh and suruh die hentam tulis ape ape hahaha baik kan?

Hafiz mintak tengok purse so i kasi. Then die pass kat Qalil. Qalil cam 'kulit ke?' pastu bau hahahaha 'asal aku asyik bau barang je harini?' haha

Balik pulak singgah beli buku. Ade orang baru ehh haha nampak fierce :p
Ade motor langgar kereta Cikgu Zarizi!!! Scan-scan-scandalous! pastu number plate tersangkut dekat kereta cikgu haha!

Harini pegi lunch and lepak rumah Farisha. Best makan Secret Recipe :p
Lame pukul 4 lebih baru balik. Otw balik nyanyi lagu jiwang lah ape haha
Sampai je suruh Sai dengan Att dengar lagu Speechless siap sing-along lagi haha

Tengok Talentime. Since takde subtitile. Att dengan Farisha dengan murah hati tolong translatekan


Kakak i tipu cakap my mum beli baju sekolah Kamdar sebab Proffesor naik harga :( haha tapi tak fuh nasib baik :p bukan tak suke tapi pernah ade and tah hahaa

Wednesday, January 6, 2010

Australia 2009






BRIGHTON BEACH









ALLEY










GRADUATION






PARK

















FUJI
















15 December
Ate at Lorca, at Center Place. Place where stylish people have their latte and hang out
Went to Myer, Burke Street
Went to Prahran later, ate at a Jap restaurant called Kanpai which means 'cheers'
Had Salmon Tepanyaki, sedap gile. Gg had Prawn Tepanyaki - sedap! and abang had Unagi
Beli bantal dekat Big W

16 December
Went to DFO. Tau tak i nampak sape? Asiyah! haha what a small world!
Bought stationaries at this shop called Typo
Ate Subway. Saw the guy who was in the plane with us!

Took the train to Brighton Beach
Saw plenty of dead jellyfishes
Lost my favourite scarf

Pegi Prahran, makan dekat this Indonesian restaurant, Blok M
Walked to Greco Cafe. Ate 'Death by Chocolate' and 'Honeycomb Cheesecake' and had raspberry for drink

18 December
Went to Brunswick Street. Lagi stylish. Mostly vintage
Bought 2 bags for 5 dollars each at a vintage shop and oh, a 2 dollar waist belt haha
Bought 'I Love Cake' button badge

20 December
Shopping starts today! Went to Swanston and Burke Stree
Bought a pair of sandals, something at Sportsgirl, Rubi flats and scarfs and this ubercool straw! haha

21 December
Went to DFO
I bought a purse, Typo stuffs, a pair of jeans, three tops, one bolero, one short-sleeved cardi, and Smiggle stuffs

22 December
DFO again! Since we only covered half DFO on the previous day

23 December
Brunswick Street again. Beli rantai 'Z'
Went back to Burke Street then off to Victoria Market, penat gile
Bought a ring, mahal nak mati but managed to get 5$ discount :p
Kakak beli lampu cantik and a dress which i also managed to get 5$ discount for her :p
Jumpe kawan abang. Pegi Melb U amik barang. Stole great stuffs, including a Marilyn Monroe ring :p

24 December
Christmas Eve
Pegi DFO kiejap then to Melbourne Centrak. Masuk Valleygirl, finally! Jumpe kawan abang, again!


25 December
Christmas = sume kedai tutup = Bonazai Garden
Took pictures. Jumps and bridges
Nak minum coffee tapi kedai tutup so pegi Starbucks. Had choc frap. Najib ade alliance name! 'Jay' haha malam hantar kakak dengan Najib balik

26 December
Boxing Day! bought Cheap Monday jeans, a dress, a bag and shoes :p
Diva ade 5$ sale and kedai tu penuh gile bangang

27 December
Patut pegi Philip Island tap tak jadi sebab kereta wtv so we had breakfast at Mario's
Bought Ukelele haha! Gg beli guitar. I mintak my mum vintage bike and die cakap nnt carik kat kampung. Sebab kat sane banyak gile and tempting gile ah. Plus it would be useful. I malas nak jalan pegi sekolah or kedai wtv
Pegi museum tapi my parents je masuk. Kitorang lepak luar. Belajar guitar. Tangkpa gambar. Pastu Gg dengan my parents balik. I teman my brother beli kasut. Pastu die pegi jumpe kawan, i balik sorang! haha best singgah Subway pastu balik

28 December
Pegi Philip Island. Sampai terus pegi makan. Had fish and chips sedap gile and besar!
Pegi tengok Koala, Walabees and birds. Went to the beach. Seal sighting and jalan jalan. Nampak penguins! and dead seagulls. Seagulls banyak gile! haha and ade satu nii tetibe atas another bird. No, bukan mating tapi gaduh haha

Waited for more than an hour for the penguins but it was worth it. Tengok penguin masuk rumah diorang sume. I had a rare experience there. I saw a pair of penguins, tengah mating. Omg! haha we read about it earlier and they were right about the penguins being 'noisy lovers' haha and since they dont have sex organs, the male macam flap die punye tangan tu to transfer the sperm, taktau la macam mane haha

Saw dead rabbit and dead possum on the road. Satu hari dengar lagu Gaga! haha best! Pastu balik

Okay, to be continued..

Monday, December 14, 2009

HOW AM I FEELING?

EXCITED? hell yeah :p

Tapi kan, ni nak meluahkan perasaan sikit ni. Pegi sane somehow buat i rase macam esok dah 2010. Sebab duduk oversea rase macam cepat gile, tengok tengok 'esok' dah balik. Tak suke la rase camni. I should be enjoying every second of it haih

So im leaving for Melb at 1.20AM, 15th December and will be back on 5th January

Now im having troubles packing sebab taktau nak bawak ape, and rase macam ade something missing. So, im going through pictures nak tengok baju ape i ade. I tak ingat doh haha


What happened today?

Oh i woke up at 3 and i bangun and i berdiri and jalan keluar tapi i stop dekat pintu kejap sebab blackout sikit, kan kalau tido lame or wtv reason, rase macam tetibe hitam kan anddd

I COLLAPSED!

Kakak i cakap jatuh tegak kebelakang. It was a giant blur tapi i tetibe dengar suara kakak i jerit jerit and tetibe rase sakit. My elbow hurts! Kepala pun sakit but not as much as my elbow. Which is pelik sebab i jatuh atas barangs, luggage and everything lah yang ade on the floor

So i sedar and baring kat katil, sakit so cam menangis haha. Air mata keluar la bukan menangis. Maybe i was in pain haha Kakak i panggil Najib. Pastu i cam, fikir jap pastu kitorang gelak haha kelakar kot tetibe pitam :p

Makan roti canai. I beli Ujang after 26565656 years tak beli haha dulu every month. Shin Chan habis :( haha time makan kawan bapak i join. He's a pilot. Die cite la pasal pilot pilot ni haha


Then, pegi Guardian beli barang. Damn, Guardian's a mess
Singgah Jasema beli barang lagi

Malam dinner dekat Damansara :)

BTW, haritu keluar dengan Aimi, hmm hari Sabtu haa haha semalam lah.
Masuk sume kedai! haha lame gile tak g OU! Cotton On ade leather jacket ayy, beli ah korang haha and Cotton On ade budak hensem ayy? hahaha Baju putih :p comel doh dah lah tinggi :p

Masuk Zara Kids! haha try yang sequin blazer/cardi, oh sedappp. Kitorang try dress dengan baju sekali. I love the baju, lembutss tapi quite big :p haha tapi taknak beli lah sbb mesti ade jumpe kat Aussie kan, kalau tak same pun maybe better? cheaper? haha I try pakai heels 242 inci die jugak haha cantik dohhhhh

Pull & Bear ade kasut macam yang i pernah letak jadi wallpaper, nak masuk gamba kat sini malas! haa cantikk

Topshop pun, Miss Selfridge punn haha DP ade banyak baju embelished kan, i likee tapi harga and size = dont like haha

Makan kat Teh Tarik Place. Tru asam laksa, sedap jugak tapi tak habis, besar betul mangkuk. Well, not really. Mark's lagi besar tapi tah tak larat nak makan hahaha

Jalaaaaaaaaaaaaaaaaaan jaaaaalan haha beli pretzel

Pegi Deeper Harder pastu nampak... F-A-T-I-N! hahaha i cam, jap pusing sikit, sikit lagi, eh Fatin! haha lame gile tak nampakkkkkkkk! Serious wa cakap sama lu! haha

Naik cab balik rumah. Pegi sulei makan pretzel pastu babababalik