Tuesday, December 1, 2009
Monday, November 30, 2009
MY FIRST SURGICAL EXPERIENCE IN MY TEEN LIFE
I had nothing to do on the first day so i had enough time to write down what happened on that day. As for the other remaining days im in the hospital, i just jotted down few important moments
23rd November 2009
815 Arrived, nurse cakap all the doctors takde
Had breakfast at Hassan Shah. My last roti canai
930 Consult with Dr Ramesh
Long walk to the ward. Dapat bilik first class, luckily. The were only 2 rooms. Kalau tidak duduk yang katil ramai ramai. Cant really imagine myself duduk situ..
1141 Amik darah : 3 small bottles!
1200 Lunch : mushroom chicken soup, watermelon
1221 Tetibe tempat amik darah tu pedih
1256 And tetibe rase pressure gile dekat situ
200 Bangun dari nap
330 Tea time : vanilla swissroll, tea
Blood pressure : 94/60
400 Consult dengan dr bius
DS-time
458 Ibu tido
630 Dinner : nasi, daging, sayur campur : sedap :p
Mr Zam and Mr Ali came in. Dorang yang operate i, asked if i have any q's
(Mr is for pakar, Dr tu kire low class :P )
735 Blood pressure : 97/60
Blood pressure:119/71
Ayah, kakak, GG datang bawak marshmallow, magnetic writing board and laptop
Dibo came too and brought magazines, Vogue and Seventeen
Dorang g makan. I ate one sleeping pill tapi tak boleh tido
1114 OTP with Att
1200 Puasa
24th November 2009
730 The doctors came in, The doctor yang i ingatkn will perform my surgery turns out is not going to do it, and if i still want him then i'll have to postpone my surgery, gile ke?
Blood pressure : 109/66
1000 Slept till this hour
1022 Baru habis mandi. Sitting on bed alone, ibu dekat luar.
Tak pernah keluar bilik lagi. Still puasa!
Then it was my turn to go to the OR
Changed into the surgery clothes, i dapat white wit pink pipping on the neck
Baring dekat the bed. Nurse letak cream for bius on my left hand and off we go
Dorang tolak sampai tempat nak surgery tu, sejuk sial. I tak berani nak tanye if that was bilik mayat(its not) so i buat bodoh je
Then they transferred me to another bed and dorang letak 3 lais selimut on me
The whole time, i felt like crying but i held back my tears
Until.. my mum started to cry when she kissed me when the nurses wanted to take me to the surgery room. Tak tahan sangat so i cried too and i couldnt stop crying, idk why, the tears kept falling
Bile dah masuk, menggigil gile. The doctor asked, sejuk ke takut? I said, dua dua
I was shivering like crazy. Then ade this one patient beside me asked, 'buat surgery ape? perut? rahim? kelamin?' I was like 'saye baru 16 tahun' then the doctor took me into the OR. Transferred me to the surgery table. Put silicon thinggy on my neck, and started putting wires on my chest, i think everyone saw my boobs, but that time, i cam dah tak kisah haha Then docotr bius ikat my wrist sebab nak cucuk bius but she couldnt find my veins, so cucuk my other hand. Tak sakit langsung. Then! Another doctor came, 'okay sekarang nak cucuk biar tidur okay?' and baam
Bangun, i found myself outside the OR tempat awal awal tadi. Everything was a blur, tak sedar langsung tengok tengok dah siap. What happened?
I couldnt stop shivering. Time time, lagi teruk. Menggigil sampai dagu i pun bergerak. Bukan sebab sejuk tau. It was so weird, i didnt know why i was shivering, shaking padahal selimut tebal gile. Then tetibe stop.. Weird
Then ade nenek ni, i assume die nenek patient sebelah i. Die senyum, i senyum balik but i think pipi i tak gerak pun eventhough i senyum lebar macam mane pun. Then she asked 'lu ni cina ka melayu?' I couldnt answer la, i tak boleh cakap. So yeah, awkward silence haha
To be continued..
23rd November 2009
815 Arrived, nurse cakap all the doctors takde
Had breakfast at Hassan Shah. My last roti canai
930 Consult with Dr Ramesh
Long walk to the ward. Dapat bilik first class, luckily. The were only 2 rooms. Kalau tidak duduk yang katil ramai ramai. Cant really imagine myself duduk situ..
1141 Amik darah : 3 small bottles!
1200 Lunch : mushroom chicken soup, watermelon
1221 Tetibe tempat amik darah tu pedih
1256 And tetibe rase pressure gile dekat situ
200 Bangun dari nap
330 Tea time : vanilla swissroll, tea
Blood pressure : 94/60
400 Consult dengan dr bius
DS-time
458 Ibu tido
630 Dinner : nasi, daging, sayur campur : sedap :p
Mr Zam and Mr Ali came in. Dorang yang operate i, asked if i have any q's
(Mr is for pakar, Dr tu kire low class :P )
735 Blood pressure : 97/60
Blood pressure:119/71
Ayah, kakak, GG datang bawak marshmallow, magnetic writing board and laptop
Dibo came too and brought magazines, Vogue and Seventeen
Dorang g makan. I ate one sleeping pill tapi tak boleh tido
1114 OTP with Att
1200 Puasa
24th November 2009
730 The doctors came in, The doctor yang i ingatkn will perform my surgery turns out is not going to do it, and if i still want him then i'll have to postpone my surgery, gile ke?
Blood pressure : 109/66
1000 Slept till this hour
1022 Baru habis mandi. Sitting on bed alone, ibu dekat luar.
Tak pernah keluar bilik lagi. Still puasa!
Then it was my turn to go to the OR
Changed into the surgery clothes, i dapat white wit pink pipping on the neck
Baring dekat the bed. Nurse letak cream for bius on my left hand and off we go
Dorang tolak sampai tempat nak surgery tu, sejuk sial. I tak berani nak tanye if that was bilik mayat(its not) so i buat bodoh je
Then they transferred me to another bed and dorang letak 3 lais selimut on me
The whole time, i felt like crying but i held back my tears
Until.. my mum started to cry when she kissed me when the nurses wanted to take me to the surgery room. Tak tahan sangat so i cried too and i couldnt stop crying, idk why, the tears kept falling
Bile dah masuk, menggigil gile. The doctor asked, sejuk ke takut? I said, dua dua
I was shivering like crazy. Then ade this one patient beside me asked, 'buat surgery ape? perut? rahim? kelamin?' I was like 'saye baru 16 tahun' then the doctor took me into the OR. Transferred me to the surgery table. Put silicon thinggy on my neck, and started putting wires on my chest, i think everyone saw my boobs, but that time, i cam dah tak kisah haha Then docotr bius ikat my wrist sebab nak cucuk bius but she couldnt find my veins, so cucuk my other hand. Tak sakit langsung. Then! Another doctor came, 'okay sekarang nak cucuk biar tidur okay?' and baam
Bangun, i found myself outside the OR tempat awal awal tadi. Everything was a blur, tak sedar langsung tengok tengok dah siap. What happened?
I couldnt stop shivering. Time time, lagi teruk. Menggigil sampai dagu i pun bergerak. Bukan sebab sejuk tau. It was so weird, i didnt know why i was shivering, shaking padahal selimut tebal gile. Then tetibe stop.. Weird
Then ade nenek ni, i assume die nenek patient sebelah i. Die senyum, i senyum balik but i think pipi i tak gerak pun eventhough i senyum lebar macam mane pun. Then she asked 'lu ni cina ka melayu?' I couldnt answer la, i tak boleh cakap. So yeah, awkward silence haha
To be continued..
Monday, November 23, 2009
Singgah Jasema nak photostat bende and beli birthday card Najib
Banyak gile "Selamat Hari Lahir, Sahabatku" and cam kad kawin je
I found one, cute one tapi for a friend, tapi still beli
Ade lagu yallz. My mom pegi bayar dulu and lupe i ade!
Die masuk kerete dulu, bapak i siap dah pasang engine, nasib tak kene tinggal!
Sedih siot! hahaha abang Jasema tu cam," takpe dah besar boleh jalan"
Hek lu pegi Damansara jalan kaki! hahahahaha
Had dinner dekat Damansara, i wanted to sebab
last time makan daging kunyit and ikan 3 rasa and tomyam :( hahaha
Then head off to"E @Curve" Cineleisure and main BOWLING!
Lame gile tak main! Played 3 rounds.
My mojo is officially lost somewhere in the jungle
First game :
Team Ibu Ayah Yahi
Team Najib Gg Kakak
I suck like hell!
Ibu won? haha Ibu dengan Najib power aa
Second game :
Team Ibu Ayah Yahi
Team Najib Gg Kakak
Still sucks but managed to get a spare, twice ke? tah haha
Gg makin tere, i dengan kakak boo.
Ayah ikut mood kadang terer kadang tak
Ibu kene sabotage dengan ayah, ayah kacau kacau
Kalau tak ibu selalu spare, strike and selalu gile tinggal satu pin
I dapat strike time last last!!!
Third game :
Team Ibu Gg Yahi
Team Najib Ayah Kakak
Saje nak ibu lawan ayah! hahahaha
I strike first time! hahahahahahah
Ibu lost her mojo
Najib makin terer
Ayah boleh tahan
Gg menang
Kakak ade strike spare and kadang kadang sucks :P :P :P
(dont kill me!) :p
Nak main foosball tapi kene balik
Pegi toilet jap sebab nak sign birthday card Najib
TERSALAH MASUK TOILET LELAKI!!!
hahaha nasib baik Gg from the ladies jerit panggil kitorang
Hilarious, main masuk je :p nasib takde orang :p
Dalam kerete kasi najib his Topshop shoes yang kitorang
buat buat tak beli haha
He was surprised indeed, kasi card
Bile die bukak card tu ade lagu pastu kitorang sing-along!
He didnt expect that :p
I've never blogged about my personal feelings etc before
But i just want to say that;
Okay i belum takut pasal surgery but what if
i cant be as active as i used to be?
Yeah its a minor surgery, but what if?
Imagine if i cant jump like a monkey and lari lari dekat OU anymore haha
I mean, what if?
and tadi time main bowling, terfikir macam
I dont want to lose my family lahh, i love them so much
Banyak gile "Selamat Hari Lahir, Sahabatku" and cam kad kawin je
I found one, cute one tapi for a friend, tapi still beli
Ade lagu yallz. My mom pegi bayar dulu and lupe i ade!
Die masuk kerete dulu, bapak i siap dah pasang engine, nasib tak kene tinggal!
Sedih siot! hahaha abang Jasema tu cam," takpe dah besar boleh jalan"
Hek lu pegi Damansara jalan kaki! hahahahaha
Had dinner dekat Damansara, i wanted to sebab
last time makan daging kunyit and ikan 3 rasa and tomyam :( hahaha
Then head off to
Lame gile tak main! Played 3 rounds.
My mojo is officially lost somewhere in the jungle
First game :
Team Ibu Ayah Yahi
Team Najib Gg Kakak
I suck like hell!
Ibu won? haha Ibu dengan Najib power aa
Second game :
Team Ibu Ayah Yahi
Team Najib Gg Kakak
Still sucks but managed to get a spare, twice ke? tah haha
Gg makin tere, i dengan kakak boo.
Ayah ikut mood kadang terer kadang tak
Ibu kene sabotage dengan ayah, ayah kacau kacau
Kalau tak ibu selalu spare, strike and selalu gile tinggal satu pin
I dapat strike time last last!!!
Third game :
Team Ibu Gg Yahi
Team Najib Ayah Kakak
Saje nak ibu lawan ayah! hahahaha
I strike first time! hahahahahahah
Ibu lost her mojo
Najib makin terer
Ayah boleh tahan
Gg menang
Kakak ade strike spare and kadang kadang sucks :P :P :P
(dont kill me!) :p
Nak main foosball tapi kene balik
Pegi toilet jap sebab nak sign birthday card Najib
TERSALAH MASUK TOILET LELAKI!!!
hahaha nasib baik Gg from the ladies jerit panggil kitorang
Hilarious, main masuk je :p nasib takde orang :p
Dalam kerete kasi najib his Topshop shoes yang kitorang
buat buat tak beli haha
He was surprised indeed, kasi card
Bile die bukak card tu ade lagu pastu kitorang sing-along!
He didnt expect that :p
I've never blogged about my personal feelings etc before
But i just want to say that;
Okay i belum takut pasal surgery but what if
i cant be as active as i used to be?
Yeah its a minor surgery, but what if?
Imagine if i cant jump like a monkey and lari lari dekat OU anymore haha
I mean, what if?
and tadi time main bowling, terfikir macam
I dont want to lose my family lahh, i love them so much
Saturday, November 21, 2009
Ashley Sweeeeeter than Sweet Sixteen (omg asal pendek?) :P
Okay, before i start blogging about her party, i would like to wish Ashley,
You are the greatest person i have ever met.
You are super friendly and you never talk bad about other people
Im glad we have same taste in stuffs! hahahaha and the fact that we love fire haha
Remember in form 2, we played candles and just talk
And months ago when we did the same thing and drew on your tshirt :p
Good memories!
Im glad to have you as a friend ! :)
Enjoy being sixteen! (damn, im fifteen haha jangan jealous :P :P :P )
Took a short nap and got ready to Ashley's party
Amy picked me up at 745PM and Ila pun ade!
I kelam kabut gile sebab lambat siap : tertinggal present
Nasib baik Ila tanye and abang Amy sanggup patah balik :)
Lari amik present pastu gerak
We arrived around 830PM or ealier than that
We were clueless and taktau macam mane nak naik
Called Ashley and there she was! in a black dress!
and Li May & Jia Wen datang few seconds lepas kitorang haha
Sampai, tengok ramai orang dah ade
Food
Kitorang cam lapar so kitorang pegi amik makanan
I amik nasi goreng, nuggets and HONEY LEMON CHICKEN
Sedaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap
Karaoke Part 1
Farisha dah set few lagu, kitorang datang je lagu MJ haha
I think die je reti control bende alah tu :p
and ade lagu cina and macam macam
Yang lawak video clip bodoh gile takde kene mengena
Ans gambar ikan la ape ahahaha
Banyak lagu pastu tetibe lagu Big Girls Dont Cry, MY SONG!
haha ape lagi, join ah, layaaaaaaaaan
Pastu lagu My Heart, Grace Belinda Brenda sume nyanyi sekali!
Lagi layannn, Belinda Brenda siap ade imaginary mic lagi haha
Lagu Kenangan Terindah, lagu Mika, lagu Beyonce :
suke ah the boys tengok die gelek in bikini haha
Dance Floor
Sorry ah i taktau sangat lagu die so i nyanyi pun hentam ah haha
Menari best siot, Amy ah dengan Li May dengan Grace, sume menari lah!
Ade 0ne time Amy did a sexy strip hahaha lawak sial
And die menari dengan Li May, banyk orang buat sexy dance moves
Li May ke sape tah, tarik tie Hakim, lawak sial
Budak lelaki pun menari, wowzie kann hahahaha
Kaveetha memang hands down la haha
Lepas tu!!!
I DONT WANT TO MISS A THING
omg terjerit jerit sial, the best song untuk karaoke !
layaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan
Lepas tu Zombie, ni kelakar, memang sume jerit, sampai ade -eh -eh tu haha
Kelakar sial! Rehat jap, minum minum, tangkap gambar
Then i terasa lah nak pegi bilik sebelah, sekali tengok Farisha
Natrah, Arina, Saidatul tengaj nyanyi lagu PCD, ape lagi join ah
Sebab i felt comfortable around them, i started dancing on the sofa! haha
Part rap kelakar takde sape reti
Pastu Hafiz Hakim Asif Ila Bryan datang
Nyanyi Dont Cha, omg baru faham lirik part rap, bodoh sial!
Then Grace Belinda Brenda Amy and +++++ datang
Time ni best gile gile gile gile
Kitorang nyanyi lagu Linkin Park, Good Charlotte, The Killer, Outkast
Best gile, sume jerit!! Take your hands off my girl ah i paling suke!
Pastu i nyanyi lagu Awie - Iris haha Ila dengan Farisha join!
Thanks for joining me korang :p
Memang best tahap babun ah! Sume lompat lompat lompat screamo habis
(+) Bapak Ashley menari sekali comel gile babz!
Oh btw, Asif terbaring kat cake, poor thing! haha asal i gelak? haha
Grace Belinda Belinda sporting sial! I likeeeeeee
Balik at 12.30! :))
Great day, now sakit tekak!
Rehat jap, minum, tangkap gambar
heart
People
Karen's Charles and Keith boots, J'adore!
Orang pakai baju blalala
hyper sbb chicken dance and nyanyi bile lagu takde and
nynyi lirik yg orang taktau
and lagu panic
baju kene cake
HAPPY BIRTHDAY
(ikut the colours of your birthday candles :p)
(ikut the colours of your birthday candles :p)
You are the greatest person i have ever met.
You are super friendly and you never talk bad about other people
Im glad we have same taste in stuffs! hahahaha and the fact that we love fire haha
Remember in form 2, we played candles and just talk
And months ago when we did the same thing and drew on your tshirt :p
Good memories!
Im glad to have you as a friend ! :)
Enjoy being sixteen! (damn, im fifteen haha jangan jealous :P :P :P )
"As you get older three things happen. The first is your memory goes, and I can't remember the other two."
♥
Took a short nap and got ready to Ashley's party
Amy picked me up at 745PM and Ila pun ade!
I kelam kabut gile sebab lambat siap : tertinggal present
Nasib baik Ila tanye and abang Amy sanggup patah balik :)
Lari amik present pastu gerak
We arrived around 830PM or ealier than that
We were clueless and taktau macam mane nak naik
Called Ashley and there she was! in a black dress!
and Li May & Jia Wen datang few seconds lepas kitorang haha
Sampai, tengok ramai orang dah ade
Food
Kitorang cam lapar so kitorang pegi amik makanan
I amik nasi goreng, nuggets and HONEY LEMON CHICKEN
Sedaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap
Karaoke Part 1
Farisha dah set few lagu, kitorang datang je lagu MJ haha
I think die je reti control bende alah tu :p
and ade lagu cina and macam macam
Yang lawak video clip bodoh gile takde kene mengena
Ans gambar ikan la ape ahahaha
Banyak lagu pastu tetibe lagu Big Girls Dont Cry, MY SONG!
haha ape lagi, join ah, layaaaaaaaaan
Pastu lagu My Heart, Grace Belinda Brenda sume nyanyi sekali!
Lagi layannn, Belinda Brenda siap ade imaginary mic lagi haha
Lagu Kenangan Terindah, lagu Mika, lagu Beyonce :
suke ah the boys tengok die gelek in bikini haha
Dance Floor
Sorry ah i taktau sangat lagu die so i nyanyi pun hentam ah haha
Menari best siot, Amy ah dengan Li May dengan Grace, sume menari lah!
Ade 0ne time Amy did a sexy strip hahaha lawak sial
And die menari dengan Li May, banyk orang buat sexy dance moves
Li May ke sape tah, tarik tie Hakim, lawak sial
Budak lelaki pun menari, wowzie kann hahahaha
Kaveetha memang hands down la haha
Lepas tu!!!
I DONT WANT TO MISS A THING
omg terjerit jerit sial, the best song untuk karaoke !
layaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan
Lepas tu Zombie, ni kelakar, memang sume jerit, sampai ade -eh -eh tu haha
Kelakar sial! Rehat jap, minum minum, tangkap gambar
Then i terasa lah nak pegi bilik sebelah, sekali tengok Farisha
Natrah, Arina, Saidatul tengaj nyanyi lagu PCD, ape lagi join ah
Sebab i felt comfortable around them, i started dancing on the sofa! haha
Part rap kelakar takde sape reti
Pastu Hafiz Hakim Asif Ila Bryan datang
Nyanyi Dont Cha, omg baru faham lirik part rap, bodoh sial!
Then Grace Belinda Brenda Amy and +++++ datang
Time ni best gile gile gile gile
Kitorang nyanyi lagu Linkin Park, Good Charlotte, The Killer, Outkast
Best gile, sume jerit!! Take your hands off my girl ah i paling suke!
Pastu i nyanyi lagu Awie - Iris haha Ila dengan Farisha join!
Thanks for joining me korang :p
Memang best tahap babun ah! Sume lompat lompat lompat screamo habis
(+) Bapak Ashley menari sekali comel gile babz!
Oh btw, Asif terbaring kat cake, poor thing! haha asal i gelak? haha
Grace Belinda Belinda sporting sial! I likeeeeeee
Balik at 12.30! :))
Great day, now sakit tekak!
Rehat jap, minum, tangkap gambar
heart
People
Karen's Charles and Keith boots, J'adore!
Orang pakai baju blalala
hyper sbb chicken dance and nyanyi bile lagu takde and
nynyi lirik yg orang taktau
and lagu panic
baju kene cake
Subscribe to:
Posts (Atom)